bpm 224
Vidám, spirituális, soul érzetű, határozott – még ha ezek közül a kifejezések közül nem is mindegyik létezett az ’50-es években, mind jól jellemzi azt a nagyszerű hangzást, ami New Orleans-ból indult az R&B korai időszakában. Egyesíti az európai, afrikai és karibi ritmusokat.
Second-Line Feel:
Ez a groove remek példája annak, hogy a New Orleans-i R&B zenészek, hogyan vegyítették az európai (pergődob menetelés) és afrikai (rumba basszus) hatásokat egy teljesen új stílusba. A kíséret nagyszerű példa arra, hogyan használták a second-line ritmust a klasszikus r&b slágerben az ’50-es évek közepén. A dal klasszikus menet ritmussal indul, Earl Palmer nagyszerű játékával. A groove-ban váltottkezes (JB JB) pergő zakatolást játszik, az úgynevezett „train beat” egy kissé swinges érzetű variációját, valahol a streight eight (tehát a nyolcados számolás) és a shuffle ritmus (triolás számolás) között, míg a lábdob dubble-time shuffle ritmust hoz a basszus szinkópás ritmikájára. A taps a 2. és 4. ütemre, ad igazán lendületet a kíséretnek végig a dalban. Earl gyakran alkalmazta ezt a pergő centrikus groove-ot számos nagy slágerben, mint pl: a "Slippin and Slidin" és a "Lucille".
I’m Walkin - dob groove:
A kotta: